‘Wij vinden vakkundig personeel waar je naar op zoek bent’. Leuk gezegd natuurlijk, maar hoe pakken we dit nou aan? We geven graag een inkijkje in onze manier van werken en welke tools we inzetten voor het vinden van de beste vakprofessionals.
1. Begin bij het begin
Je bent op zoek naar nieuwe medewerkers en wilt de hulp van BDE PROTEQS in schakelen. Goed idee natuurlijk! Maar wat nu? Allereerst komen we graag naar je toe voor een persoonlijke kennismaking. We vinden het belangrijk om een indruk te krijgen van jou, het bedrijf en de cultuur van jouw bedrijf. Zo kunnen we een goed beeld krijgen van de persoon die jullie zoeken en wat de functie precies inhoudt. We stellen vragen als wat gaat de nieuwe medewerker precies doen, waar moet hij of zij goed in zijn, wat is het salaris, wat zijn de werktijden, etc. Maar ook de ‘softe’ eigenschappen vinden we belangrijk. Bijvoorbeeld met welke eigenschappen past de nieuwe medewerker goed in het team, wat maakt het bedrijf bijzonder en leuk om voor te werken, zijn er teamactiviteiten, borrels, etc. Natuurlijk ben je ook altijd van harte welkom om een kijkje bij ons op kantoor te nemen, de koffie staat klaar!
2. Wij maken de vacature op
Ok, we hebben een goed beeld gekregen van de functie en de persoon die je zoekt. De volgende stap is het uitschrijven van de vacaturetekst. Dit mag je geheel kosteloos aan ons overlaten, no cure no pay. Aan de hand van onze kennismaking en inventarisatie van de functie gaat onze marketingafdeling aan de slag met een pakkende vacaturetekst. We hebben jarenlange ervaring op dit gebied en weten goed wat juist wel en niet aanspreekt in de markt. We zorgen voor de goede tone-of-voice om de juiste doelgroep aan te spreken, een goede leesbaarheid, de juiste lengte, een pakkende intro en een duidelijke omschrijving van de functie. Daarnaast is de vacaturetekst afgestemd op de eisen van Google voor een optimale vindbaarheid.
3. Groot online bereik
De vacaturetekst is klaar, tijd om deze online onder de aandacht te brengen! De vacature wordt naast het plaatsen op onze eigen website, verspreid op verschillende jobboards. Denk bijvoorbeeld aan Indeed, Monsterboard en werkzoeken.nl. Ook zetten we onze social-mediakanalen in voor het vinden van geschikte kandidaten. We hebben inzicht in welke jobboards het beste worden bezocht en het beste bij de functie passen, zo zetten we voor specifieke technische vacatures bijvoorbeeld ook specifiek technische jobboards in.
4. De zoektocht naar de juiste medewerker
Ok, de vacature staat online, nu maar wachten tot de juiste kandidaat reageert? Zeker niet! Naast het beoordelen van de binnengekomen sollicitaties zijn onze consultants dagelijks actief op zoek naar mensen. Zo spitten we tientallen cv’s door op de cv-databases, benaderen we mensen via social media en bellen, mailen of whatsappen we mensen uit onze eigen rijk gevulde kandidatendatabase. Is de kandidaat geïnteresseerd? Dan nodigen we hem of haar altijd uit bij ons op kantoor om persoonlijk kennis te maken.
5. Het intake gesprek
In de persoonlijke kennismaking vragen we onze kandidaat het hemd van het lijf. We willen een zo compleet mogelijk beeld van hem of haar krijgen. Wij kijken dan zeker niet alleen naar of deze persoon enkel aan de functie-eisen voldoet, maar ook naar een eventuele match met jouw bedrijfscultuur. Past de persoon in het ‘plaatje’? Spreekt de persoon de taal van het bedrijf? Kortom, we kijken verder dan alleen een cv en een vacature.
6. Dé geschikte kandidaat – we stellen hem of haar graag voor!
Hebben wij het idee dat we de juiste persoon hebben gevonden? Dan stellen we hem of haar graag voor. Via de mail sturen we een duidelijk profiel van de medewerker met een korte tekst waarom zijn of haar kwaliteiten aansluiten bij de functie en een cv. Indien gewenst vragen we een referentie bij de vorige werkgever op. Ben jij net zo enthousiast over deze persoon als wij? Dan komt de kandidaat graag op 1e sollicitatiegesprek bij jou op het bedrijf. Eventueel volgt een 2e gesprek waarna bij een goed gevoel de kandidaat aan de slag gaat! Er zijn verschillende opties mogelijk. De kandidaat gaat bijvoorbeeld op basis van uitzenden aan het werk, op basis van detacheren of de kandidaat gaat via werving & selectie direct op contract bij jou.
7. Stopt het dan hier?
Zeker niet! We blijven het gehele traject, zolang de werknemer in dienst is via BDE PROTEQS, betrokken. We zorgen dat de medewerker in het bezit is van alle juiste papieren, zoals een heftruckcertificaat of bijvoorbeeld een lasdiploma. Kandidaten krijgen afhankelijk van de functie passende werkkleding en veiligheidsschoenen van ons en persoonlijke beschermingsmiddelen verzorgen we in overleg. Daarnaast is het via BDE PROTEQS mogelijk voor de kandidaten om een opleiding te volgen, denk aan bijvoorbeeld een aanvullende lasopleiding. Natuurlijk zijn we voor, tijdens en na de plaatsing beschikbaar voor al je vragen.
8. Wat doen we nog meer?
Nog meer? Inderdaad! We bieden naast bovenstaande activiteiten ook inhouse service aan. We verzorgen o.a. de roosterplanning van de bijvoorbeeld de productie- of logistiek afdeling, we werven de juiste mensen, vullen de gaten, regelen ziekteverzuim, etc. Of het nou gaat om dagdiensten, ploegendiensten of een 24-uurs productie, we draaien er onze hand niet voor om. Bij een volledige inhouse service zorgen we voor een inhouse-consultant die alles rondom de medewerkers verzorgt; rondleiden, inwerken, beoordelingsgesprekken voeren, urenadministratie, uitgifte kleding, schoenen, persoonlijke beschermingsmiddelen, etc. Wil je een keer sparren met ons over de inhouse service? Neem gerust contact op.